مقالات

مسیر FTTH چگونه است و هر کدام از تجهیرات در FTTH چه کاری انجام میدهد ؟

به صورت کلی مسیر فیبر نوری در بستر FTTH از مرکز مخابراتی تا منزل یا محل کار شما با شرح تجهیزات پسیو و یا اکتیو به صورت زیر می باشد :

ابتدای مسیر OLT در اتاق کابل مخابرات قرار دارد و فرستنده نور می باشد .این تجهیز اکتیو کنترل تمامی سرویس های مخابراتی بر بستر FTTH و تانوما را بر عهدا دارد و تنظیماتی مدیریتی اینترنت و سیپ فون ها و … بر روی این دستگاه توسط کارشناس بخش اکسس مخابرات انجام می پذیرد .

اتاق کابل مخابرات

اتاق کابل مخابرات

در ادامه مسیر فیبر نوری بوسیله کابل ۱۴۴ یا ۷۲ کر در زیر زمین مسیر خود را ادامه میدهید و در این مسیر حوضچه های مخابراتی و منهل های مخابرات برای دسترسی راحت تر در فواصل چنصد متری قرار می گیرد . در داخل حوضچه این فیبر برای انشعاب از باکس مفصل استفاده می کند . شما در زیر عکس حوضچه مخابراتی و مفصل را مشاهده می نمایید :

فیبر نوری در بستر FTTH بعد از انشعاب از مفصل در ادامه مسیر به ODC می رسد و این بار در ODC در دسترس کارشناسان مخابرات قرار می گیرد .

در ادامه مسیر فیبر نوری دوباره به حوضچه های مخابراتی برمی گردد و در مکان های مشخص شده بوسیله باکس های FAT از زمین بیرون می آید . قرار دادن ODC در مسیر برای دسترسی بهتر و مدیریت بهتر می باشد . FAT در روی زمین در نزدیکی مشترکین قرار میگیرد و میتوان بوسیله دراپ کابل فیبر نوری از FAT تا داخل پارکینگ و حیاط مشترک کابل کشی کرد و در آنجا یک عدد باکس ATA نصب نمود . سپس از باکس ATA به وسیله دراپ 2 کر به واحد مشترک کابل کشی می شود و OTO در انتهای مسیر نصب می گردد . سپس OTO با یک کابل پچ کورد به مودم فیبر نوری ONT متصل و سرویس FTTH و تانوما برقرار می گردد .

باکس فیبر نوری یا FAT

1 thoughts on “مسیر FTTH چگونه است و هر کدام از تجهیرات در FTTH چه کاری انجام میدهد ؟

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *